Featured Post

Patrick Moore: Fakta om CO2

Härom dagen hittade Skeppsgossen följande text av Patrick Moore , den kanadensiske miljöforskaren som var med om att grunda Greenpeace...

onsdag 18 november 2009

Gud vill att vi ska ta hand om jorden

Alla som tvivlar på sanningshalten i Fader Gores teser utpekas numera som kättare och bör enligt hans lärjungar behandlas som sådana. Om mina rapporter från Navis Stultifera plötsligt upphör så betyder det att någon av passagerarna kommit på mig med att tjuvlyssna, slagit mig i bojor och dragit mig inför Storinkvisitorn Pachauri. Jag vet inte vilka metoder hans hantlangare kommer att använda för att få mig att erkänna min otro, kanske pumpar de mig full med en blandning av nya klimatlögner och CO2. Dör jag inte av det så slängs jag förstås i sjön bland alla andra sopor som göder världshaven.

Fader Gore - eller Algore som en del numera kallar honom efter känd förebild - har nyligen sagt att det inte längre räcker med att stoppa i folk ovedersägliga klimatfakta utan att man måste ta religionen till hjälp. Därför har han låtit utarbeta en serie "klimatövningar" i form av kompendier: ett för kristna, ett för judar och ett för muslimer. Pechauri påstås vara i färd med en hinduisk version.

"Gud vill att vi ska ta hand om jorden" är mottot för detta vansinniga påhitt.

George Monbiot, som också finns ombord, påstår att de som inte tror på klimatförändringen i själva verket är rädda för att dö. Det ändrade klimatet påminner framför allt de äldre om att slutet närmar sig för dem personligen och att det är orsaken till "förnekelsen".

Skeppsgossen, som trots sin pseudonym inte är någon dununge, har aldrig fått dödsskräcken att gå ihop med vare sig religion eller klimat. Och han delar hellre ateisternas helvete med intelligenta människor som Richard Dawkins än klimatdårarnas himmel med Gore och hans gelikar.

1 kommentar:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Narrskeppet

Narrskeppet

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Har varit journalist under hela mitt yrkesverksamma liv och jämsides med detta översättare